top of page

מגוון ממרחים טבעוניים

כשהבת הגדולה שלי הפכה לטבעונית אחת מהשאלות שישר עלו הייתה: מה תשימי לך בסנדוויץ' לבית ספר? מצאנו שיש המון סוגי ממרחים שאפילו לא חשבנו עליהם, שפע מטורף של חומרי גלם שאפשר להכין מהם ממרחים נהדרים בקלות בבית וגם טעמים חדשים ומפתיעים.


טפנד זיתים- טוחנים כוס זיתים עם שתי כפות שמן זית ומעט מלח בבלנדר או במעבד מזון. נשים לב שהשמן זית שאנחנו קונים נמצא בבקבוק זכוכית כהה על מנת למנוע חמצון ולשמור על ערכיו התזונתיים.

ממרח קישואים- נבשל או נאדה במים שלושה קישואים עד להתרככות. לאחר מכן, נטחן אותם בבלנדר או במעבד מזון עם כף שמן זית, מלח, פלפל שחור ושן שום. ממרח גוואקמלי מקסיקני- נמעך עם מזלג אבוקדו רך שלם. לאחר מכן נערבב עם חצי בצל חתוך לקוביות, עגבנייה אחת/עשר עגבניות שרי חתוכות לקוביות, מיץ מלימון שלם, שן שום כתושה, חצי צרור פטרוזיליה קצוצה ומלח פלפל. אוהבי הכוסברה מוזמנים להוסיף! זה הזדמנות נהדרת להכניס עלים ירוקים לתפריט שלנו ולהעשיר אותו בוויטמינים ובנוגדי חמצון :)

לאבנה קשיו- ממרח טעים בטירוף של לאבנה מאגוזים. למתכון לחצו כאן.

ממרח חלבה- ממרח מתוק ופשוט מאוד. מערבבים חצי כוס טחינה גולמית עם כף סילאן. ממליצה על טחינה גולמית נאה, אורגנית ומשומשום מלא -  לקבלת כול הערכים התזונתיים שהשמשום יכול להציע לנו :) טחינת האליפות- הרבה אנשים קונים טחינה מוכנה בסופר ולא יודעים כמה פשוט, קל והרבה יותר בריא להכין טחינה בבית. בטחינה שאנחנו קונים בסופר יש חומרים משמרים, חומרי טעם וריח לא טבעיים וכמויות נתרן גדולות. כדי להכין טחינה ביתית נערבב טחינה גולמית עם מים, מיץ לימון, שום כתוש ומלח פלפל. נערבב, נטעם ונשפצר. זה סוד הקסם לקבלת טחינה טובה- כול הזמן טועמים :) למתכוני טחינה בחמישה צבעים, לחצו כאן!

bottom of page