top of page

יום העצמאות טבעוני

איך לחגוג את יום העצמאות בלי להרגיש מפוצצים או עם רגשות אשמה?


השנה, כבכול שנה, אנחנו מארחים אצלנו בבית את המשפחה המורחבת (+++) לעל האש לכבוד יום העצמאות. לאחר ששנה שעברה עשינו אירוח טבעוני, החלטנו השנה לעשות עוד אחד כזה. בחגיגה טבעונית אנחנו חוסכים מעצמינו את הכולסטרול שיש במוצרים מהחי, יכולים לחגוג בשפע, לאכול בריא ומגוון.  

אספתי לפניכם את כל הלקחים והטיפים משנה שעברה והנה הם כאן:  - איך להנות מהחג מבלי להרגיש אי נוחות בבטן, גזים, תחושה של מלאות יתר, רגשות אשמה וכו'?  - איך לעשות "על האש" ואירוח טבעוני/ לשלב מזונות מהצומח בחגיגה?

איך לאכול יותר בריא בחגיגה? 1. תאכלו הרבה ירקות- כך תקבלו הרבה ערכים תזונתיים במחיר קלורי נמוך ותקבלו תחושת שובע 2. תשתו רק מים- חבל לבזבז קלוריות ריקות על משקאות מתוקים ומוגזים 3. תדלגו על הפיתה- אלו קלוריות מיותרות שגוררות עלייה מהירה וירידה מהירה ברמות הסוכר בדם, דבר שמגביר רעב וחשק למתוק 4. אל תאכלו בעמידה/ תנשנשו- הכינו לעצמכם צלחת ושבו לאכול אותה בנחת 5. שלבו מזון צמחי בחגיגה- בבשרים יש הרבה שומן וכולסטרול, העדיפו מזון צמחי ואיכותי


איך לעשות חגיגה טבעונית? 1. הרבה מנות צד- אורז, פסטה, אנטיפסטי, תפוחי אדמה ובטטה בתנור, מג'דרה 2. הרבה סלטים- עלים, ירקות, פירות, כרוב, עגבניות, חצילים, חומוס 3. מה שמים על האש? שיפודי טופו במרינדה טעימה, שיפודי ירקות, פטריות פורטבלו גדולות במרינדה, נקנקיות טבעוניות, בורגרים מהצומח, קבבים מהצומח (ניתן להכין לבד או להזמין באינטרנט ורק לשים על הגריל) 4. ולנו יש פלאפל- המאכל הישראלי הוא טבעוני! כולם אוהבים פלאפל! ניתן לקנות בלילה מוכנה בחנויות פלאפל לקראת החג ופשוט לאפות בתנור 5. לנסות לפניי- אם אתם לא מכירים מוצרים מסויימים, ממליצה להזמין לפניי האירוח ולטעום בעצמכם, שלא יהיו פשלות :) מאחלת לכם חגיגה שמחה ומלאה בחירות!

bottom of page